сряда, 30 юни 2010 г.

Новият маркетинг: От монолог към диалог с потребителя.

Интернет маркетингът радикално промени стартегията на 21 век! Уникалната възможност на Интернет – интерактивността, променя ролята на маркетинга от монолог все повече към диалог с потребителя! В тази интерактивна среда потребителят е този, който избира дали да отговори на определно послание, а не рекламодателят, който ‘бута’ посланието към потребителя! Посетителите решават къде да отидат, какво да видят и колко време да прекарат на Вашия уеб сайт, блог, група, фен страница и т.н. Бъдещето на маркетинга в ерата на Интернет е в диалога с потребителя, а интерактивността е преимущество само на Интернет.

Възможността да привлечете вниманието на хората, да ги информирате, да отговаряте на техните въпроси, да вземете техните поръчки онлайн е уникална за Интернет. Тази възможност да мотивирате директен обратен отговор на Вашето послание от потребителя и последващи действия, предприети от него е най-важната иновация на онлайн маркетинга.

Интернет маркетингът и марките

Интернет технологиите Ви предоставят много начини за достигане до специфична целева група: пресонализирани уеб страници, търсене по ключови думи, видео съдържание, дискусионни групи, блогове, онлайн списания, специализирани сайтове и портали, мрежи и много други и позволява на потребителите да бъдат съпричастни и да разкриват техните предпочитания към даден продукт, услуга или марка чрез интерактивност със съдържанието и чрез различни Интернет приложения. Такъв таргетиран диалог позволява само Интернет и предоставя уникално конкурентно предимство на марката. Онлайн маркетингът вече не е ‘другата медиа’, като телевизия, радио, външна, печатна реклама. Вместо това той Ви предоставя възможността да използвате марката, съдържанието, приложенията и комуникационните канали за да извлечете специфично действие от потребителя, което може да бъде проследено, измерено и анализирано!

Съвременният потребител може да сравнява множество марки, продукти, услуги постоянно и ефективно чрез интерактивните канали. Онлайн маркетингът поставя не продуктът или услугата във фокуса на вниманието, а “потребителят”! Това променя маркетингът към диалог с потребителя на всеки етап от взимане на решението за покупка, като потребителят е този, който е в “котрол” на диалога!

Онлайн каналите Ви предоставят предимството за създаване на ‘опит и преживяване’ с марката и очертаване на ’път за действие’ на потребителя. Интерактивните средства, които дават възможност на потребителя да търси и проучва продуктите и услугите се превръщат в актив на марката в нейна полза. Интернет предоставя възможността на брендовете да се разгърнат в полза на потребителя.

Марката се превръща в това, което споделят за нея потребителите.

Интернет маркетингът и измеримостта

Маркетолозите не са удовлетворени от текущите възможности за измеримост на резултатите от техните маркетинг кампании. Конкуретното преимущество на онлайн каналите – измеримостта се развива и постоянно се подобрява, за да предоставя директна измеримост на възвращаемостта на маркетинг инвестицията. Тази измеримост ще промени начинът по който маркетолозите организират взаимоотношенията си с рекламните агенции и как общуват с медиите. Фокусът ще бъде върху ефективността на маркетинга.

Интернет е ценово най-ефективната медиа на база CPM (Cost Per Million- цена за хиляда). Например, ако разгледаме метриките за директен маркетинг (Интернет е най-голямата медиа за директен маркетинг) като цена на респондент и цена за придобиване на потенциален клиент от всяка друга медиа, Интернет има преимуществото да предоставя най-ниската цена за спечелването на респондент и най-висок ROI (възвращаемост на инвестицията) на Интернет маркетинга.

Интернет без никакви съмнения е най-измеримата медиа. Трябва да умеете да реализирате потенциала, който уеб анализът Ви предоставя: интерктивността на посетителите, измеримостта на ефективността на кампанията, оценка на ефективността на навигацията и съдържанието и т.н.. Фокусът на ефективната измеримост е вече върху преобразуването CTA (Conversion Trough Action - Какъв процент от уникалните посетители на уеб сайта Ви са извършили желаното действие), а не само CTR (Click Trough Rate - брой кликове/брой импресии), т.е. дали Вашата кампания е успяла да мотивира посетителите да извършат желаното действие (изграждането на диалога и взаимоотношенията), а не само да кликнат на сайта Ви. Количеството на уникалните посетители, колко от тях се превръщат в респонденти на Вашия маркетинг, пътят по който те преминават, за да извършат желаното действие (регистрация, абонамент, ‘download’, покупка и др.), колко Ви струва всеки от тях – ето това е важната информация за Вас, с която Интернет може да Ви екипира.

В заключение ще резюмирам, че новият маркетинг на бъдещето е от монолог към диалог с потребителя с измеримост в реално време и висока възвращаемост на маркетинг инвестицията!

.......................................................................................

ПОКАНА ЗА ПРАКТИЧЕСКИ СЕМИНАР “Guerrilla Marketing: Интернет маркетингът за твоя УСПЕХ!”

23.07.2010 /петък/ и 24.07.2010 /събота/ София

За 1 ден ще научите защо Интернет маркетингът е най-ефективният маркетинг комуникационен канал за привличане на клиенти, кое работи в Интернет, кое не работи в Интернет и защо, подкрепено с много успешни примери от българската практиката!

Вижте галерията със снимки на всички Guerrilla мениджъри за последната една година, преминали обучения по системата Guerrilla Marketing: http://www.flickr.com/photos/janet_naidenova/show и видео клипове от обучения: http://www.youtube.com/JanetNaidenova

За повече информация и онлайн регистрация, посетете: http://www.guerrilla-marketing.eu/
………………………………………………………………….................

Няма коментари:

Публикуване на коментар